از آنجایی که بخش پذیرش اولین گام جهت ورود بیماران به مراکز درمانی است به این نام خوانده می شود اما وظیفه حفظ مدارک مربوط به بیماران ترخیص و فوتی،مسئولیت انتقال بیماران،دادن اطلاعاتی درباره شرایط بیمار به وی نیز به عهده واحد پذیرش می باشد.
فعالیت های واحد پذیرش:
- پذیرش صحیح بیماران بصورت 24 ساعته
- ثبت دقیق اطلاعات هویتی بیمار و شناسایی بیماران در زمان پذیرش
- نوبت دهی بیماران بر اساس برنامه اتاق عمل و ظرفیت بخش ها
- ارتباط و هماهنگی با واحدهای ترخیص، مدارک پزشکی،اسناد پزشکی درخصوص تایید برخی اعمال جراحی
- انجام هماهنگی لازم جهت جابجایی و انتقال بیماران از یک بخش به بخش دیگر
- هماهنگی و ارتباط با پزشکان جهت نوبت دهی صحیح و بستری بیماران و جلوگیری از لغو اعمال جراحی
- هماهنگی و ارتباط با اتاق عمل جهت برنامه آنکال و اتاق عمل پزشکان
- راهنمایی بیماران جهت به همراه داشتن مدارک مورد نیاز و انجام اقدامات پاراکلینیکی قبل از بستری شدن
- اخذ رضایت نامه های مورد نیاز از بیماران یا سرپرست قانونی آنان
- معرفی بیماران به اداره بیمه خدمات درمانی جهت دریافت دفترچه بیمه درمانی
- پذیرش بیمارستان نکات ذیل را در ارائه خدمات با کیفیت به مراجعین رعایت می نماید:
- هرگونه استفاده از دفترچه بیمه افراد دیگر غیر قانونی می باشد و واحد پذیرش با جدیت برخورد و پیگیری خواهد کرد.
- پرداخت هزینه اولیه بصورت علی الحساب در موارد غیر اورژانس ضروری است.
- تحویل کپی از برگ اول دفترچه بیمه بیمار به واحد پذیرش الزامی است.
- پذیرش بیماران اورژانس در صورت همراه نداشتن دفترچه بصورت آزاد و تحویل دفترچه در اسرع وقت جهت استفاده از بیمه و پرداخت مابه تفاوت
فلوچارت پذیرش بیمار در زیر پیوست شده است
/Portals/210/1.pdf